مسیحیت تبشیری و کلیساهای خانگی
این همان فرقه ای است که شبان نادانش در شبکه کلیسای تلویزیونی نجات فریاد میزند:«کسی که اسرائیل را لعنت میکند در حقیقت به خودش لعنت میفرستند چون اسرائیل سرزمین مقدسی است پس کسی که میگوید مرگ بر اسرائیل آن مرگ به خودش بر میگردد.»
در سال های اخیر تلاش غرب در ایجاد و گسترش فرق ضاله و ترویج نگرش های صهیونیستی از مسیحیت در کشورهای خاورمیانه فزونی یافته و با ایجاد مراکزی متمرکز بر کشورهای منطقه سعی در پی ایجاد جای پا و سست کردن اعتقادات پیروان همه ادیان آسمانی نسبت به آموزه های دینی خود هستند.
در جدیدترین این اقدامات سایت رسمی یکی از موسسات تبشیری صهیونیستی متمرکز بر ایران ادعا میکند گروهی از اونجلیستهای آموزش دیده خود را برای شهادت (گفتگو و انتقال تجربیات خود به عنوان یک مسیحی) در تهران ساماندهی کرده است. این گروهها هفتهای یکبار مراسم دعا برگزار میکنند و با برنامهریزی سعی دارند اناجیل فارسی و فیلم عیسی مسیح را در مناطق شلوغ تهران توزیع کنند.
این گروه در پارکهای پرجمعیت فعالیت میکنند تا تعداد بیشتری را تحت تاثیر قرار دهند. گروه برای این منظور آموزش دیدهاند چرا که به ادعای رسمی این مرکز تبشیری در اماکن شلوغ پلیسهای مخفی وجود دارند و این مسئله تبشیر صهیونیستی را با خطر مواجه میکند.
دراین مطلب ابتدا به شرح برخی از شیوه های جذب مسیحیت تبشیری ، قشرهای مستعد برای پیوستن به این گروه و سپس مراحل پیوند خوردن معدودی از افراد فریب خورده خواهیم پرداخت.
*سو استفاده از جهل افراد نسبت به دین مبین اسلام
اغلب افرادی که به آئین صهیونیستی مسیحیت تبشیری در ایران جذب شده اند در اولین برخورد با متقدانشان ، باب هایی از کتاب مقدس و انجیل را مرور میکنند و مدعی میشوند که در هیچ دینی من جمله اسلام تعالیمی ازین دست وجود ندارد.
نگارنده از یکی ازین افراد سوال میکند:شما چند آیه از قرآن را قرائت کرده اید و ندیده اید آموزه های انسانی تر و بلند تر از آنچه هر روز و پس از گرویدن به این فرقه با خود تکرار میکنید؟
و البته هیچ جوابی در ارائه به سوال وجود ندارد.
* ادعای شفا بخشی و اعجاز و کرامات
یکی از اصلی ترین روش های جذب در مسیحیت تبشیری ادعاهای واهی شفای بیماران جسمی و روحی و سلسله اقداماتی نظیر جن گیری و شفای معلولان است.
تصاویر و متون تولید شده توسط دستگاههای تبلیغاتی مسیحیت عمدتا در بخش ویژهای شامل معجزات مورد ادعا واقع میشود. زنان و پیرانی که از بیماریهای سخت نجات یافتهاند بیشترین حجم تبلیغات را به خود اختصاص میدهند. در حقیقت این دسته از مروجان مسیحیت امیدوارند با بزرگنمایی و دروغپردازی پیرامون احتمال انجام معجزه در قبال بیماران و گرفتاران، طمع ناآگاهان را در جذب به مسیحیت برانگیزند.
کلیساهای تلویزیونی فارسی و غیر فارسی خصوصا برای اغوای بیماران و اشخاصی که از عدم سلامت جسمی رنج می برند ، دائما تصاویر سختگی را پخش میکند که افراد فلج و از کار افتاده با سر دادن شعارهای هیجان برانگیز شبان ها “هاله لویا” از جای خود به یکباره بلند میشوند و شفا می یابند.
البته این تمام نمایش نیست ، بلکه شبان های شومن ادعا میکنند که وقتی به مسیحیت وارد میشوند به تمامی زبان های جهان سخن میگویند و میشنوند و این دروغی واهی و غیر قابل اثبات از سوی این افراد است.
صحنه های جن گیری متوهمانه دیگر روش اغواگری در این فرقه است که سرشار ازفریادهایی است که خصوصا زنان برای رهایی از اجنه سر میدهند و بدست شبان های کلیساهای تلویزیونی و هنر پیشگان سینمایی از شر جن رها میشوند.
شاید این صحنه ها انسان را به یاد تصاویر جن گیری فرقه شعور کیهانی نیز بیاندازد که از همین روش برای فریب افکار عمومی و هرچه گرم تر کردن بازار فرقه بهره برداری میکند.
* سوژه سازی از طلبه های مسیحی شده مورد ادعا
ایجاد پیوند روانی و شکل دهی تحیر روانی از جمله شگردهای مورد استفاده فرقه مسیحیت تبشیری برای جذب افراد نا آگاهی می باشد که بجای تامل در آیات نورانی قرآن دل به اباطیل سرکردگان این فرقه میبندند و فریب تبلیغات دروغین این عناصر را میخورند.
بر اساس نتایج یک تحقیق انجام شده در این زمینه، این دسته از تبلیغات مسیحیت حاوی هجمه علیه اسلام، عشق منحرف، محبت ظاهری، تساهل و تظاهر به مثبتاندیشی است که ماهیت این تبلیغات در آن آشکار است.
حال آنکه البته محتمل است افرادی که دارای بیماری های روانی و روحی شدید و یا مسائل اخلاقی حاد بوده اند ، از مدارس دینی اخراج و با بهایی اندک به استخدام بنگاههای تبلیغاتی مسیحیت تلویزیونی درامده باشند که امری عادی است و طبیعتا هر قشر اجتماعی می تواند با این مشکلات روبرو شود.
* تبلیغات گسترده ضد دینی و ضد صلح
برخلاف مسیحیت حقیقی که دایر بر احترام بر ادیان دیگر و آئین های الهی است ، این گونه از مسیحیت انحرافی که جمعی از مجموعه رویکردهای صهیونیستی و شرک آمیز می باشد ، بقای خود را درگرو توهین و تحقیر سایر مقدسات خصوصا آئین نجات بخش اسلام میداند.
اسلامی که با پیشروی غیر قابل توقف و پر شتابش در انگلستان ، آمریکا ، فرانسه ، آلمان و کانادا ، بعنوان قدرتمندترین کشورهای مسیحی ، مجموعه آئین مسیحیت را مورد تهدید جدی قرار داده و منجر به این شده است که عملا دولتمردان غربی هزینه های بسیار گزافی را در راستای مقابله با میل جوانانشان در گسترش اسلام ، صرف تبلیغ مسیحیت تبشیری و کلیساهای خانگی در ام القری اسلام کنند.
بسیاری از عناصر فعال در حوزه تخریب دین مبین اسلام به صورت مستقیم و غیر مستقیم در خدمت این نوع ترویج مسیحیت قرار دارند.
همینطور نگاه به برخی از عناوین مطرح شده بیانگر عمق کینهتوزی این جریان نسبت به ساحت مقدس اسلام، پیامبر اعظم(ص) و خاندان پاک پیامبر اسلام(ص) است. برخی از این فعالیتها به استناد غلط به آیات قرآن و در راستای هجمه علیه معنویات انجام شده است. هجمه علیه اسلام در این تبلیغات در حالی صورت میگیرد که مسیحیت واقعی نه تنها منکر اسلام بلکه مبشر آن بوده است.
* عشق به مثابه توهمات جنسی
یکی از اصلی ترین شیوه های جذب در جریان صهیونیسم استفاده از غریزه جنسی برای به بیراهه کشاندن مردمان جهان می باشد که سینمای هالیوود مظهر اصلی گسترش این نوع ابتذال به شمار می آید.
در اینجا نیز با توجه به صبغه صهیونیستی مسیحیت تبشیری و ارتباط سرکردگان ان جریان با دست اندرکارن رژیم اشغالگر قدس بعنوان دشمن ترین دشمنان بشریت که حتی به اعضای بدن انسانهایی در کشور دوست و همداستانشان یعنی آمریکا نیز رحم نمیکنند و آنرا به بدترین و فجیع ترین شکل ممکن مورد تجارت قرار میدهند،عشق منحرف و مخرب است که در اغلب آموزههای این دسته از مبلغان مسیحیت قابل مشاهده است.
بدیهی است آموزههایی از این دست زمینههای مفاسد متعدد اخلاقی و اعتقادی را فراهم می آورد. همچنین بر سبب عشق ورزیدن هر گناه و لغزش و هرگونه رسم منحرف کننده فرهنگی نظیر مهمانیهای شبانه سراسر فساد و …، توجیه پیدا میکند.
* استفاده از کمبود محبت و حس تنهایی
تاکید بیش از حد بر محبت و هدیه کردن ظاهری و واهی محبت به گروندگان مسیحیت از جمله تاکتیک های مسیحیت تبشیری برای جذب گروههای مختلف ، خصوصا جوانان کم اطلاع از آموزه های مذهبی می باشد.
محبت ظاهری از ارکان محتویات این شیوه تبلیغی مسیحیت در ایران است. نامگذاری شبکههای تلویزیونی، سایتها، کتب و سیدیها نیز بیانگر علاقهمندی ظاهری مبلغان به قرار دادن شعار محبت در کانون تبلیغات مسیحیت است.
* تظاهر امید به آینده
دیگر محوری که در محتوای تبلیغات مسیحیت به کرات مورد توجه و تکرار قرار میگیرد تظاهر امید به آینده است. در حقیقت گردانندگان صحنه تبلیغات مسیحیت دریافتهاند که انسان امروزی نیازمند امیدواری است و از همین دریچه نهایت تلاش خود را برای مرتبط ساختن امید به آینده جهت دعوت افراد به مسیحیت به کار میبندند.
* مثبت اندیشی اومانیستی
در سالهای گذشته (بالغ بر ده سال) گسترش ایده ها و نظریات مرتبط با مثبت اندیشی و موفقیت را به قلم نویسندگان غربی و خصوصا به صورت کتاب در کشور شاهد هستیم.
سیل گسترده مکاتب و نظریات مثبتاندیشانه اگر چه در برخی موارد حاوی نکات سازنده نیز است، اما تحقیقات به عمل آمده نشانگر این است که کانون تولید و پرورش این مباحث در جریانهای مبلغ کلیسایی قرار داشته و با انگیزه بسیار قوی دنبال میشود. در حقیقت مسیحیت دروغین کنونی میکوشد تا با تظاهر به مثبتاندیشی خلاء معنوی عمیق پیروانش را پر کند.
* شادی کاذب
عنصر بعدی که در تبلیغات مبلغان مسیحیت نقش کلیدی دارد «شادی» است. شاد زیستن به مفهوم مسیحیت یعنی گوش دادن به موسیقیهای پاپ نگین، خواندن سرودهای دسته جمعی، بوسیدن یکدیگر، رقص، نوشیدن شراب و … این اقدامات که هیچ یک با فرهنگ ایرانی و اسلامی سازگار نیست، مکررا تبلیغ میشود. طبیعتا گروههایی از اقشار اجتماعی که تمایلات و قیود مذهبی کمتری دارند به سرعت جذب شده و به ارضای امیال نفسانی خود به نام مذهبی میپردازند.
* تساهل افراطی
مفهوم تساهل از جمله موارد محتوایی است که به شیوههای متعدد در قبال باورهای مذهبی پیروان ادیان تبلیغ میشود. در حقیقت به این دلیل تساهل در کانون تأکیدات تبلیغاتی قرار میگیرد، چون با استناد و استفاده از عوامل مرتبط با آن میتوان تعصب دینی را کنار گذاشت. البته باید اضافه شود که تساهل در امور دینی در سالهای اخیر به دفعات از سوی چهرههای دگراندییشی نیز تبلیغ شده است و ایشان نیز زمینههای پذیرش ذهنی آنرا فراهم آوردهاند.
* کشف و شهود دروغین
مسیحیت انحرافی اولین گروهی است که پس از آئین های خرافی یونان باستان و سرخپوستان آمریکای لاتین ادعای حلول را مطرح نمود و توانست این ایده انحرافی را به سایر جریانهای مذهبی جهان سرایت دهد.
ادعاهای مضحک و مکرر کشف از کشیشان تلویزیونی و خانگی آنقدر ادامه یافته است که در حال حاضر حتی بسیاری از گروندگان تازه وارد نیز ادعای کشف و شهود میکنند.
یکی از اعضای تیم این پژوهش، طی مصاحبهای از فردی مرتد، دلیل تبلیغ دین مسیحیت را سؤال میکند، وی پاسخ میدهد: «من قصد نداشتم تبلیغ مسیحیت کنم، اما خداوند[مسیح(ع)] به من گفت: تو حتما باید پیام محبت من را به دوستان و فرزندانم برسانی و به آنها باید بگویی فیض خدا بر آنانی باد که به دیگران میگویند که من به خاطر آنان مصلوب شدم و دوباره بعد از سه روز زنده شدم.»
باید توجه داشت که بر اساس این عقیده بدون مبنا، عالم هستی سه روز از خدایی خداوند بیبهره بوده است.
* شبکههای ماهوارهای و کلیساهای خانگی
امروزه برخی از پدران و مادران ایرانی از گرایش فرزندانشان به مسیحیت ابراز نگرانی میکنند و اظهار میکنند که فرزندانشان بشدت تحت تبلیغات و بمباران وسیع تبلیغاتی این فقه قرار دارند.
تلویزیونهای کلیسایی و کلیساهای خانگی دو رکن مکملی هستند که حلقه های این زنجیره شوم را در کشور تکمیل میکنند و غار فرقه ای را برای انزوای افراد فراهم می آورند ، تا انسانها در این حصار کشی رسانه ای و جغرافیایی به تبدیل شدن یک عنصر فرقه ای بیاندیشند تا سیر حقیقی کمال و دست یابی به حقایق ادیان مختلف.
شبکههای تلویزیونی ماهوارهای و همچنین کلیساهای خانگی در شهرهایی چون تهران، کرج و رشت نقش بسزایی در تبلیغ مسیحیت دروغین در ایران دارند.
کشورهای اسلامی در سالهای اخیر پذیرای موج وسیع و پردامنهای از تبلیغات مسیحیت بودهاند. در این میان ایران اسلامی نیز بیشترین سهم از هجمههای این موج را دریافت کرده است.
یکی از موسسات پژوهشی در این زمینه تحقیقی انجام داده است که بر اساس آن تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات شهری، تبلیغات در اقشار، تبلیغات در کلیساهای خانگی، اینترنت و اغواگران،۶ راه تبلیغ مسیحیت در ایران است.
* تبلیغات تلویزیونی
تلویزیونهای ماهوارهای به صورتهای گوناگون نقش بسزایی را در اعمال تبلیغات مسیحیت ایفا میکنند. این مجموعههای رسانهای که به صورت شبکهای و کاملا هماهنگ به تحرک میپردازند به شیوههای گوناگونی، به صورت مستقیم و غیر مستقیم تبلیغات وسیعی را برای مسیحیت به مرحله اجرا در میآورند. از جمله این رسانهها که با هزینههای بسیار گزافی راهاندازی و اداره میشوند میتوان به شبکههای «تپش» و «محبت تی وی» ،«نجات»،«امید ایران»،« پارس تی وی» و … اشاره کرد. برخی از این رسانهها نظیر « پارس تیوی» بنابر دلایل ۲ گانهای همچون حذف کمک مالی از یک سو و عناد با اسلام از سوی دیگر، دست به تبلیغات مسیحیت میزنند. محورهای القای این تلویزیونها شامل این موارد است:
الف) تبلیغات مسیحیت صهیونیستی. یکی از مجریان شبکه تلویزیونی «نجات تیوی» میگوید: «کسی که اسرائیل را لعنت میکند در حقیقت به خودش لعنت میفرستند چون اسرائیل سرزمین مقدسی است پس کسی که میگوید مرگ بر اسرائیل آن مرگ به خودش بر میگردد.»
ب) انجام تبلیغات ویژه معتادان و معلولان با استفاده از تصاویر ساختگی و مجعول و انتشار موسیقی و تصاویر هیجانآور که به صورت مدام از این شبکهها پخش میشود.
ج) نشان دادن مسیحیت به عنوان یک دین فراگیر که توانسته است تمامی نژادها را به خود جذب کند.
این گونه اقدامات عوامفریبانه اغلب با انتشار نماهنگهایی از درون ایران نیز همراه میشود.
* انواع تبلیغات شهری
تبلیغات شهری مسیحیت شامل طیف وسیعی از اقدامات میشود. دیوارنویسی، ترسیم صلیب بر روی دیوار اماکن عمومی و خصوصی، توزیع رایگان کتابهایی نظیر «بهای محبت»، «حیات در مسیح»، «تشبه به مسیح»، «دروس مقدماتی»، «زندگی تازه»، «آشنایی با کتاب مقدس»، «عیسی کیست؟»، «کلیسا»، «بشارت شخصی»، «اخلاقیات کتاب مقدس»، «چگونه باید دعا کرد؟»، «چگونه کتاب مقدس را دعا کنیم؟»، «روح القدس دوست و یاور شما»، «پرستش مسیحی»، «خادم مسیحی»، «ازدواج و خانواده»، «طرح الهی-انتخاب شما»، «راهنمای مطالعه انجیل یوحنا»، «اصول اعتاد ما»، «ماموریت کلیسا»، «خدمت تعلیم»، «مسیحی در جامعه» و …، توزیع سیدیهای تبلیغی رایگان نظیر «عشق»، «خدا محبت است»، «کتاب آفرینش»، «داستان خدا» و … نیز از این دست اقدامات هستند.
* تبلیغات در اقشارمختلف اجتماع
سازمان هماهنگکننده تبلیغات مسیحیت با تشکیل گروههای متعددی درون کشور انجام تبلیغات را به صورت تخصصی علیه اقشار مختلف اجتماعی و سنی دنبال میکند.
الف) گروه سنی: بررسیهای به عمل آمده توسط گروه پژوهشی نشانگر جذب گروه سنی بین ۱۸ الی ۲۰ سال است. این جذب در فاصله سنی ۲۰ الی ۲۵ سال با ۴۰ درصد رشد مواجه است. در بخش مردان نیز این روند ۶۰ درصد بیشتر است.
ب) گروههای اجتماعی: گروههای اجتماعی که دارای بیشترین اهمیت و اولویت در برنامههای جذب گروههای مبلغ مسیحیت هستند، عبارتند از: دانشجویان، معتادان، مخالفان سیاسی نظام، دختران فراری و کودکان خیابانی، بهائیان، لائیکها و معلولان جسمی و مبتلایان به بیماریهای صعبالعلاج.
*جذب معتادان
معتادان به انواع مخدر و مشروبات الکلی بدلیل ضایعات روحی و روانی و جسمی فراوان ، از جمله شکننده ترین بخشهای اجتماعی در هر کشور به شمار می آیند.
در ایران نیز بدلیل قرار گرفتن کشور در شاهراه مبادلات مخدر و تلاش کشورهای اشغالگر در افغانستان ، برای تولید و ترانزیت ارزان مخدر ، علی رغم جان فشانی های در خور تحسین نیروهای انتظامی و نظامی شاهد شیوع اعتیاد به انواع مخدر هستیم.
در این میان بسیاری از خانواده های معتادان بدنبال پیدا کردن راه رهایی فرزندانشان از دام اعتیاد می باشند ، که در این نقطه حساس مسیحیت تبشیری نهایت استفاده را از کمپ های ترک اعتیاد برای جذب نیروهای جدید بکار بسته و خصوصا با مستتر شدن در متن آموزه های “ان ای” اهداف خود را به پیش میبرد.
افراد در این گروههای ترک اعتیاد عملا تن به پذیرفتن روح آموزه های مسیحی همچون اعتراف میدهند و مسیری اعتیاد روحی را به جای اعتیاد جسمانی و روانی به مخدر های شیمیایی و طبیعی در پیش میگیرند.
* تبلیغات در کلیساهای خانگی
طبیعی است که دشمنان اسلام صرف اندک هزینه ای برای دایر کردن محلی برای تبلیغات ضد دینی را به جنگ های نظامی ترجیح دهند و بکوشند تا ازین رهگذر اهداف سیاسی خود را در جنگ نرم علیه ایران اسلامی به پیش ببرند.
کلیساهای خانگی، منازلی هستند که کشیشان مسیحی و یا افراد مرتد تازه جذب شده، مالکیت و یا اجاره آنها را در اختیار دارند. این محلها از سوی سازمانهای کلیسایی با مبالغ قابل توجهی به اجاره در آورده میشوند تا توسط مالک، امورات جذب در آنها صورت بگیرد. این مکانها عمدتا شاهد رجوع جوانان تازه جذب شده هستند. همچنین برخی از کتب، سیدیها و جزوات شبنامهای و وبلاگهای اینترنتی، از این اماکن تهیه و توزیع و بروزرسانی میشوند. بیشترین آمار در خصوص کلیساهای خانگی مربوط به شهرهای تهران، کرج و رشت است.
* اینترنت و وب سایتها
برخی از ویژگیهای منحصر به فرد اینترنت، زمینهای را فراهم آورده است تا بسیاری از گروهها و جریانهای غیرقانونی از آن به عنوان وسیلهای امن، جهت تبلیغ و جذب بهرهبرداری کند. فعالیت مبلغان مسیحی در اینترنت با استفاده از حداقل ۳۰ سایت و ۲۰۰ وبلاگ فعال، جریان دارد. تالار گفتوگوی این سایتها به محلی برای جذب ایرانیانی تبدیل شده است که تبلیغی را دریافت و پس از مدتی به محافل خانگی دعوت میشوند. همچنین از دیگر کاراییهای اینترنت برای گروههای مبلغ مسیحیت مظلومنمایی، تشویش اذهان عمومی، و … از طریق انتشار اخبار کذب و بزرگنمایی شده است.
* اغواگران
بررسیها به عمل آمده نشان دهنده این مهم است که گروههای مبلغ انجیل(باقید استثنا برای هموطنان مسیحی که مقید به اصول و اخلاق حاکم بر جامعه ،کیش و کشورشان هستند)، طیف وسیعی از اغواگران زن را در اختیار دارند و از این گروه برای جذب افراد مذکر بهرهبرداری میکنند. این گروه از افراد با سخنرانی و تبلیغ چهره به چهره در محافل و با راهاندازی وبلاگ و چت کردن مبادرت به جذب جوانان هوسباز میکنند.
* هرمی های مسیحی
شبکه های هرمی در حال حاضر بخش های مهمی از روش های جذب در فرقه ها را به خود اختصاص میدهند که در لوای جذب چهره به چهره به افراد توصیه میشود.
یشتر افرادی که به مسیحیت میپیوندند طوطیوار به تکرار آموزههایشان میپردازند و از حداقل اطلاعات عقیدتی برخوردارند و بعد از مدتی به گسترش تشکیلات گروههای تبشیری به شکل شبکههای هرمی میپردازند.
مراحل جذب به فرقه مسیحیت تبشیری
علاوه بر موارد یاد شده نقش انتقال پیام ها در جذب به این فرقه بسیار حائز اهمی می باشد ، بگونه ای که بیشترین کسانی که به مسیحیت روی خوش نشان میدهند از طریق دریافت پیام در رسانهها این حرکت را پیگیری میکنند که در ادامه متن به طور مختصر در این بخش به آن اشاره شده است:
* آغاز راه با دریافت پیام
اغلب گروندگان جدید به مسیحیت از سه راه به این آیین جذب شدهاند: تبلیغات حضوری، تلویزیونی و اینترنتی.
این افراد اغلب توسط فردی به آیین مسیحیت دعوت شدهاند که در دانشگاه محل تحصیلشان و یا در محل کار و سکونتشان با آنها آشنایی داشته است.
گروه دیگر نیز از طریق مشاهده برنامههای تلویزیونی و سایتهای اینترنتی به این آییننامه گرویدهاند.
برنامههای جذاب، سخنرانان توانا، دروغهای بزرگ در زمینه اعجاز و…، گفتگوها و تبلیغ آزادیهای مفرط در این برنامهها بر جذب جوانان کمک شایانی میکند.
* برقراری ارتباط با مرکزیت فرقه
مخاطبین تلویزیونهای فارسی زبان اغلب با خارج از کشور تماس برقرار کرده و به وسیله مجریان و اپراتورهای تلفن به یکی از کلیساهای خانگی و کشیشهای فعال در آن جذب میشوند.
در خصوص سایتها و مراجعان حضوری نیز شماره همراه کشیش در اختیار ایشان گذاشته میشود. اما قبل از مبادرت به تماس و یا فورا پس از برقراری اولین تماس طی چند مرحله مذاکره تلفنی به مراسم ورود به آیین مسیحیت دعوت میشوند.
* دعوت به محافل کذایی
افراد جذب شده در مرحله سوم به یکی از محافل داخل و یاخارج از کشور با درنظر گرفتن بضاعت مالی سفر برای مسافر یا مجموعه دعوت کننده دعوت میشوند.
جلسات داخلی در منازل یاد شده موسوم به کلیساهای خانگی که اغلب در مناطق مرفه شهرهای بزرگ قرار دارد برگزار میشود. جلسات خارجی که بیشتر به منظور برنامهسازی، برگزاری جلسات بزرگ کلیسایی و…. برپا میشوند در کشورهایی نظیر ترکیه، قبرس، یونان و…. تشکیل میشود. عمده مهمانان این جلسات با هزینه سازمانهای تبلیغی مسیحیت، سفر و اقامت میکنند.
* قرار دادن افراد در تشکیلاتی منسجم
تمامی فرقه ها پس از جذب برای باقی نگهداشتن حضور فرد در فرقه به او نقشی سازمان دهی شده و جایگاهیمشخص در تشکیلات اعطا میکنند.
مرحله چهارم سازماندهی جذب شدگان در گروههای محفلی است که به صورت منسجم و تحت نظر فرد مشخصی در هر شهر یا منطقه صورت میپذیرد.
پس از مدتی افراد جذب شده پس از طی مراحل فشرده آموزشی به عوامل جذب که باید سازنده یک شبکه هرمی دیگر باشند تبدیل میشوند. بیشتر این افراد طوطی وار به تکرار آموزههایشان میپردازند و از حداقل اطلاعات عقیدتی برخوردارند.
به هر حال همچنان تبلیغات مسیحیت تبشیری از جمله گذاره های مهمی است که فضای اجتماعی و فرهنگی کشور را برای پیشبرد اهداف دشمنان ایران اسلامی در جنگ نرم ، هموار می سازد.
بدیهی است هر گونه اقدامی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای مبارزه با این بلای اجتماعی و انحراف نه چندان شایع اما رو به پیش می تواند ، مستوجب خیرات و برکات زیادی برای کشور عزیزمان باشد.
البته به حول و قوه الهی، ایرانیان که به میل، پذیرای شریعت مقدس اسلام بوده اند ، اثبات کرده اند که هیچ آئین و فرقه ای را به دین مبین اسلام که شایسته ترین و برترین و کاملترین آئین نزد خداوند متعال است را ترجیح نمیدهند.
لینک های مرتبط:
افزایش فعالیت مسیحیت انحرافی در شبکه های فارسی زبان
تلاش مراکز تبشیری متمرکز بر ایران برای جذب تسهیلات
ادامه فروش کتاب های تبشیری در بازار نشر داخلی
منبع: پایگاه فرق و ادیان